Umelá inteligencia
Umelá inteligencia v tejto hre dostáva rôzne hodnotenia na
rôznych magazínoch. Každý hráč hru vníma rôzne. V našom
prípade to nebolo celkom zlé. Šlo o verziu pre PS, ktorá bez
patchovania prinášala slušné hranie a aj UI na dobrej
úrovni. V prvom rade je nutné chápať umelú inteligenciu ako
všetko jednanie, pohyb a správanie nepriateľských vojsk a
techniky. Pokiaľ hráč chápe túto hru ako hru počítačovú,
neživú, nemá čo vytýkať.
Plusy a mínusy umelej inteligencie:
Vidí vás podľa svetla a skrývania: svoju viditeľnosť pre
ostatných vidíte podľa indikátoru oka v ľavej dolnej časti
obrazovky. Čím viac je oko otvorené, tým viac ste viditeľní.
Podľa toho aj reagujú nepriatelia, ak sa náhodou plazíte
okolo nich. Chce to pomalú chôdzu, prikrčenie, alebo ležanie
v tráve s pomalým posunom, ak sa blížite pri nepriateľovi
príliš blízko.
Hľadá vás: pokiaľ vedia, kde ste, či už ste sa prezradili
výstrelom, alebo vás len videli, idú po vás a ak vám aj
niekto z vyvýšeného miesta ujde a je pod vami, čakajte ho na
schodoch. Pôjde opatrne a nebojí sa použiť granát.
Počuje vás: ak ste príliš hluční, či strieľate,
prilákate pozornosť na dané miesto a rovno na seba. Hra
počíta s nutnosťou sa premiestňovať, čím získate výhodu
zmätenia nepriateľa. Tu možno nachádzajú iní mínus umelej
inteligencie v tom, že keď vyvoláte poplach a stratíte sa,
hľadanie po vás utíchne a vojsko sa dostáva do pôvodných
koľají. Niekedy skôr, niekedy to chce dlhší čas. V realite
by pár mŕtvych vojakov ostatných znepokojilo na toľko, že by
vyvolali poplach. Áno, ale ak chce niekto hru porovnávať s
realitou, potom čo chytrák spraví so Spore, The Sims ,
Fable, Zaklínačom, GTA a podobne? Aká by asi bola potom
hrateľnosť takej hry?